Princess Cruises har ny logotyp och slogan. Eller ny och ny, bilden på en sjöprinsessa med håret som böljar som vågor i färgerna blått och vitt är densamma, det är deras slogan som bytts ut.
Tidigare var den ”escape completely” vilket jag inte tyckte var så dumt alls. Nu är den ”come back new”, vilket ju funkar om man är trött på sitt gamla jag… Skämt åsido, jag fattar vad de menar: man blir så utvilad av att kryssa med Princess cruises att man känner sig som en version 2.0 av sitt forna, utslitna jag.
Jag har bara testat det nyaste fartyget Royal Princess och kan inte tala för upplevelsen ombord på de övriga fartygen, men på just detta stämmer det absolut. Spat var fantastiskt bra, jag gillade verkligen det mer vuxna poolområdet med cabanas att hyra för att inte tala om deras specialområde The Sanctuary (se bilden på mig ovan när jag slappar i en av de lyxiga vilstolarna på däck). Lägg därtill toppmat och lyxiga restaurangalternativ, fin service och läcker inredning.
Jag hoppas det under våren blir nya tillfällen att avgöra om deras nya slogan håller, börjar nog känna mig lite sliten och i behov av en avkopplingskryss när jag tänker efter… 😉