Birka Cruises – överväldigade av all kärlek från kunderna

Stadsbilden vid Slussen kommer inte vara sig lik på ett tag. Birka Cruises – framröstat för nionde gången som Sveriges bästa rederi även i år – flyttade imorse sitt enda fartyg Birka Stockholm.

Fartyget, vanligtvis endast kallat Birka, flöt då sakta ut från kaj för sin förflyttning till Mariehamn där det kommer att ligga förtöjt i väntan på att få återuppta sin trafik. Planerat datum för det är i nuläget 14 april.

Vad gör då all personal under tiden kan man undra? Seafun vände sig till marknadschef Marcus Hammarström och frågade just detta.

– Det korta svaret är att vi alla just nu jobbar på för fullt för att kontakta alla gäster som berörs av inställda kryssningar för att erbjuda dem att boka om till en resa längre fram eller få pengarna tillbaka. Våra resor omfattas av paketreselagen så om en kryssning inte kan genomföras på grund av en extraordinär situation eller myndighetsbeslut ges full återbetalning.

Med tanke på hur snabbt situationen har ändrats senaste tiden följer vi noga händelseutvecklingen och myndigheternas rekommendationer, fortsätter Marcus. Utifrån detta tar vi sen beslut om kommande insatser.

Heidi Rovén, redaktör på Seafun.se intervjuar Marcus Hammarström, marknadschef på Birka Cruises. Foto: Kristofer Scheiderbauer.

Uppmanar gästerna att dela sina bästa ögonblick

Birka hälsar till sina passagerare att dela sina bästa ögonblick ombord i sociala medier så länge. ”Längtar du lika mycket som vi efter att kryssa igen – dela ditt bästa Birka ögonblick här” står det på deras Facebook-sida med avslutningsfrasen ” Var rädda om varandra hälsar vännerna på Birka Cruises”.

– Vi är helt överväldigade av all kärlek, peppande ord och förståelse vi fått från våra gäster de senaste dagarna. Det är vad som ger oss energi att jobba vidare under dessa dagar, avslutar Marcus Hammarström innan Seafun låter honom återgå till arbetet.

Rederiet kontaktar personligen alla som berörs av inställda avgångar. För mer information se Birkas hemsida.

3 kommentarer på “Birka Cruises – överväldigade av all kärlek från kunderna

  1. Det finns så många Bästa ögonblick på Birka, att jag vill dela ALLA!!!!
    Vi får göra allt för att vara rädda om varandra så att detta övervinner kriser och ger oss energi till att peppra och stödja varandra till nya fantastiska Kryssningar!
    Jag hoppas på massor av ”Bästa ögonblick” att dela med sig av från alla kryssningsgäster!
    Hoppet är det sista som lämnar oss! Och så länge som vi har hopp och glädje, ja, då finns ALLA möjligheter till lösningar att ”Hoppa ombord igen”!!!!!!
    Kram

    1. Tack Karin för dina superhärliga peppande rader, exakt så är det! 🙂
      kram tillbaka! 🙂

Kommentera gärna

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

SeaFun på Sociala medier