Birka Cruises har en tid varit på jakt efter ett nytt spamärke. De har till och med låtit kunderna få tycka till med en enkät som man kunnat fylla i ombord. Nu är det klart vilket hudvårdsmärke det blir som från och med den 1 november 2013 kommer att finnas till försäljning i deras Panorama Spa samt användas i behandlingarna; Dermalogica.
– Våra kunder prioriterar sin hudvård och 69 procent av dem önskar rådgivning i samband med köp av produkter. Dermalogica erbjuder professionell utbildning för våra terapeuter och de resultatinriktade produkterna utan artificiella doft- och färgämnen håller hög kvalité. Att arbeta med varumärket i våra behandlingar och tillhandahålla ett bra sortiment ombord är både ett långsiktigt och väl genomtänkt val, säger Satu Andersson, VD för Birka Cruises.
Dermalogica grundades i Los Angeles 1986 av Jane och Raymond Wurwand. Hudvårdsserien innehåller inga komedogena ingredienser, det vill säga sådana som täpper till huden och framkallar pormaskar. Produkterna är fria från mineraloljor, lanolin, artificiella färg- och parfymämnen och uttorkande alkohol.
M/S Birka är byggd för att bjuda på en kryssningsupplevelse som innebär njutning, avkoppling och glädje. Ombord finns Panorama Spa & Bar, ett område på översta däck med både spa, bar och utomhusjacuzzi med panoramautsikt mot skärgården. Här finns även ångbastu, kall källa och bar med både hälsodrinkar, champagne och nymalet kaffe.