Det låter som ett aprilskämt men är ett pr-jippo. Stena Line meddelar att de vill fira och uppmärksamma att det är julafton om mindre än två månader och byter därför namn till Santa Line.
Namnbytet kommer att ske på samtliga färjelinjer och även innebära överraskningar både online och ombord på fartygen. Det nya namnet kommer att ersätta samtliga befintliga logotyper i alla kanaler: hemsidan, Facebook, Instagram, Twitter och YouTube.
– Julen är en mycket folkkär tradition som engagerar alla och även oss på Stena Line. Att byta namn tycker vi är ett utmärkt, tydligt och roligt sätt att uppmärksamma julen på och att en gång för alla visa att vi tar julen på allvar, säger Stena Lines Marknads- och Försäljningschef på svensk marknad Birgitta Wallström.
Namnbytet varar till den 24 december. Under perioden kommer det att hända mycket kring julen på Stena Line, bland annat en digital välgörenhetskampanj på Facebook samt en mängd olika aktiviteter ombord för resenärerna.
– Julen handlar om att bry sig om sina medmänniskor på olika sätt och därför är det viktigt för oss att skänka en tanke och en gåva till de som verkligen behöver. Det är viktigt att uppmärksamma att människor i Sverige och runtom i världen dessvärre inte har samma förutsättningar, säger Birgitta Wallström.