Service Score undersöker kundnöjdheten hos svenska företag, myndigheter och organisationer. Viking Line toppar listan för åttonde gången och har idag den 30 januari 2024 återigen utsetts till det rederi som ger bäst service på Östersjön 2023.
Service Score mäter sedan 2012 hur svenska folket upplever servicen hos en rad olika företag. Viking Line som nominerades till priset tillsammans med två andra Östersjörederier vinner kategorin Transporter till sjöss.
–Våra medarbetare gör sitt yttersta för att varje år ge våra fem miljoner resenärer en oförglömlig reseupplevelse till havs. Att resenärerna nu för hela åttonde gången utser Viking Line till det rederi som ger bäst service, gör oss oerhört stolta. Priset går till alla våra medarbetare både i land och till sjöss, säger Kenneth Gustavsson, kommersiell direktör Viking Line Skandinavien.
Service Score mäter kundupplevelsen hos svenska företag, myndigheter och organisationer i 20-talet olika branscher. Ett riksrepresentativt urval av 3 000 svenska konsumenter svarar på frågor om hur service och kundbemötande fungerar. Viking Line har vunnit priset i sin kategori åren 2013, 2014, 2016, 2017, 2018, 2019, 2022 och nu 2023. Övriga pristagare i resebranschen 2022 är bland annat SAS, Scandic och Ving.