Royal Caribbean International har startat ett samarbete med Google Maps. De blir därmed det första rederi som lanserar möjligheten att använda Google Street View-tekniken ombord på Allure of the Seas, världens största kryssningsfartyg som kan ta 5544 passagerare.
För semestersökare som ännu inte bestämt sig utgör detta en unik möjlighet att virtuellt kunna ta sig runt på fartyget och på så sätt skapa sig ett intryck innan man bokar sin kryssning. Med bara ett par klick kan gäster se hur det ser ut på Allure of the Seas olika däck; strosa längs boulevarden the Royal Promenade – kantad av butiker och restauranger; besöka miniversionen av Central Park med över 12000 riktiga växter och träd; upptäcka the Boardwalk med sin handbyggda karusell, två klätterväggar och AquaTheater; tänka sig in i alla nöjen på Entertainment Place med teater, nattklubb, jazzklubb och isrink; se pooler och sportdäck med linbana, dubbla vågsurfsimulatorer, en basketplan, 9-håls minigolfbana, 15 pooler och bubbelpooler; kika in på 22 restauranger och mycket mer.
Att sammanställa den kompletta, virtuella fartygsrepresentationen krävde över 20 000 bilder som togs under loppet av 60 arbetstimmar och åtta dagar. För att testa funktionen, klicka på www.royalcaribbean.co.uk/royalview eller gå in på Google Maps och sök på ”Allure of the Seas”.