Sportiga actionfyllda aktiviteter ombord har länge funnits och är inget nytt. Klätterväggar, skydiving-simulatorer, vågsurfingmaskiner och vattenrutschbanor med fritt fall är bara några exempel där våghalsiga tonåringar (och deras modiga föräldrar 🙂 ) haft kul ombord när de kryssat med sina familjer.
U by Uniworld
När de här tonåringarna växt upp har det hittills inte funnits en produkt där de riktigt känt sig hemma. Detta snappade flodkryssningsrederiet Uniworld Boutique River Cruises upp och lanserar nu produkten U by Uniworld.
Även om jag själv är ”på gränsen” (målgruppen är generation X och Y dvs den ungefärliga åldern 21-45 år) så känner jag mig väldigt nyfiken på att få komma ombord bara av att titta på bilderna.
Fartygen ser verkligen trendiga och läckra ut. Kanske skulle jag känna mig gammal om det bara var 20-åringar ombord, kanske skulle jag istället känna mig ung av att få leva en vecka i sus och dus, en slags ungdomsbubbla där upptäckarlust, ett lättsamt liv ombord och gissningsvis sena partynätter ingick. 😉
Party, äventyr – och en solstol
Segmentet består av två fartyg med de lätta namnen A och B som lanseras i april 2018. Fartygen är helt svarta flodkryssningsfartyg där man kan förvänta sig internationella DJ’s som spelar, äventyrliga utflykter iland och lata dagar på övre däck ombord.
Kryssningarna är på max åtta dagar och fartygen rör sig i Europa och lägger gärna till då det pågår något lokalt festligt evenemang i land. Då stannar fartyget också över natten så att man kan festa på utan att behöva oroa sig för att glömma bort tiden och missa avgången.