Här kommer några ord också om personalen och fartygets service när vi nyligen kryssade med TUI Discovery, nyaste fartyget i skrivande stund i Thomson Cruises flotta.
Alla, verkligen alla vi mött har varit supertrevliga och hjälpsamma. Från dem vi mötte när vi checkade in och gick på fartyget till dem vi träffat i receptionen, barer, restauranger och ute på däck.
Överallt glada miner, varmt bemötande, glad stämning. Vi som reste med två barn utmanade dem säkert lite extra 😉 men det enda vi hörde överallt var ”jag är också förälder och vet hur det är, säg bara hur vi kan hjälpa till”.
Två kvällar när familjens minsting (Theo 9 månader) var missnöjd hjälpte restaurangcheferna oss genom att gå med vagnen precis utanför restaurangen tills han somnade, och vid flera tillfällen när det varit matdags och lite kinkigt, försökte personalen hjälpa till genom att distrahera, muntra upp och prata med honom. Eller som när han fick leka med hovmästarens dyra klocka som distraktion… 🙂
När vi ändå är inne på vår 9-månaders bebis. En av de första dagarna försökte jag mosa frukt till bebis-mellanmål. Frukten var för hård, jag hittade inte det jag ville ha, baren ville inte mixa den (vilket jag förstår för även om de självklart diskar mixern mellan varven så har det ju varit annat mindre babyvänligt i den…).
Någon måste lagt märke till min frustration och jakt mellan restaurangerna för dagen efter kom en i personalen fram och berättade att han bett sin chef om pengar till att gå och köpa en ny mixer, en mixer som BARA var för Theos mat! Så otroligt omtänksamt!!!
För att jag skulle vara hundra procent trygg fick jag inspektera kartong (inte på min begäran utan deras), se mixern när den var diskad och ren, samt bestämma precis hur mycket och vilken frukt som skulle mixas. Sedan behövde vi bara säga till när vi vill ha fruktmos och inom 5 minuter kom de tillbaka med den finaste fruktpurée man kan tänka sig till Theo. Jordgubbar+banan, banan+kiwi+jordgubbar, ananas+banan… det som blev över slurpade mamma glatt i sig – supergott! 🙂
Detta exempel tycker jag visar på servicenivån, personalen VILL verkligen att man ska trivas. Flera gånger under veckan fick vi höra; ”bara tala om hur ni vill ha det och vi ska hjälpa er”. Underbart. Och det lyckades de verkligen med, vi trivdes toppenbra ombord på TUI Discovery!