Rederiet Tallink går in som huvudsponsor för Summerburst, Sveriges största festival för elektronisk dansmusik. Sponsorskapet är på tre år och förutom aktiviteter på plats kommer konceptet även att lyftas ombord på fartygen.
– Vi är väldigt stolta över vårt sponsorskap. Det finns en naturlig koppling mellan oss och Summerburst och med sponsorskapet kommer vi ännu närmre en viktig målgrupp, säger Vala Esfahanian, Head of Entertainment and Onboard Experience på Tallink.
Dyka efter vinster
Sponsringen av Summerburst är en del av Tallinks sommarkampanj “It’s always summer on a cruise”. Det kommer vara aktiviteter och tävlingar på festivalområdet i både Göteborg och Stockholm. I Stockholm kommer man bland annat att bygga upp Tallink Champagne Lounge.
– Vi har flera roliga happenings och aktiviteter på gång. Jag kan redan nu avslöja att vi kommer ha ett bollhav på plats där man kan dyka efter vinster, säger Vala Esfahanian.
Heta artister
Det kommer också att tävlas ut biljetter till festivalerna på Tallinks Facebook-sida. Senare i höst lyfter man även konceptet ombord i ett samarbete med Summerburst och Live Nation.
– Vi kommer lansera konceptet ombord som går under arbetsnamnet Garden Stage by Summerburst & Tallink på Baltic Queen. Vilka artister det blir är fortfarande hemligt, men vi hoppas kunna släppa det inom de närmsta veckorna, säger Vala Esfahanian.
Summerburst äger rum i Stockholm och Göteborg i juni och några av artisterna är Justin Bieber, David Guetta, Deadmau5 och Zara Larsson.