Ny lyxshopping på Siljas Helsingfors-fartyg

TS_Taxfree_low

Den 15 februari 2014 gjorde Silja Serenade comeback på Östersjön efter flera veckors omfattande renovering. En av de mer centrala förvandlingarna är lyxshopping. Taxfree-ytan har fördubblats, samtidigt som sortimentet byggts ut med fler exklusiva produkter inom mode, kosmetik och elektronik. Även butiksmiljöerna har fått ett lyxigare och mer elegant utseende som ska matcha de nya lyxprodukterna.

– Vi har sett en ökad efterfrågan av allt det man kan handla i mer exklusiva affärer i form av dofter, kläder och avancerad hemelektronik och därför har vi genomfört en genomgripande förändring. Det är inte bara en stor utökning av affärsytan, utan framför allt kan vi nu erbjuda ett produktsortiment på en nivå som inte tidigare funnits till havs, säger Kadri Land, VD Tallink Silja AB.

TS_Luxury1_low

Några exempel på nya taxfreeprodukter i Siljas lyxshopping är klockor från Tag Heuer och Raymond Weil, klädmärkena All about Eve och Prada, väskor från Furla och Versace, dofter från Victoria’s Secret samt smartphones och surfplattor från bland annat Apple och Samsung.

Andra märken som man hittar ombord är till exempel Gucci, Boss, Givenchy, Guerlain, Furla, Desigual, Carolina Herrera, Bose, Dior, Ray Ban, Dolce & Gabbana, Kenzo, Nina Ricci och Fred Perry.

För att få plats med de nya premiumsortimentet ökar shoppingytan med 500 kvadratmeter på varje fartyg.

Kommentera gärna

Din e-postadress kommer inte publiceras.

SeaFun på Sociala medier