Så lyfts Birkas shoppingupplevelse

MakeUpStore i butik_1

Östersjön är på väg att bli världens bästa shoppinghav. Att taxfree är det rederierna vill räkna hem kryssningarna på står klart. Senast i raden av rederier som satsar på nyheter inom shopping är Birka Cruises.

I samråd med en så kallad merchandise konsult har Birka arbetat med kundens shoppingupplevelse ombord, till exempel att underlätta för gästerna att hitta produkter. De öppnar dels en ny butik med nya varumärken, dels utökas sortimentet i den stora taxfree-butiken med de två kända varumärkena Make Up Store och Rituals.

– Shopping är ett populärt nöje och en viktig del av upplevelsen ombord, säger Satu Andersson, VD för Birka Cruises. Våra gäster är lediga och många ser fram emot shopping när de ska ut och resa. Med de nya varumärkena och den nya butiken vill vi inspirera våra gäster till lustfylld shopping och förbättra den totala kryssningsupplevelsen. Vi vill ännu bättre kunna möta deras intresse genom att erbjuda förmånliga priser på högkvalitativa produkter, avslutar Satu Andersson.

Den nya butiken, som får namnet Freeport Details, är renodlad för väskor, smycken och andra accessoarer. Här ska personalen arbeta extra med att ge tips om presenter och visa upp nyheter.

Den största butiken Freeport Shopping kommer erbjuda fler happenings samtidigt som sortimentet alltså utökas ytterligare. Birka Cruises blir det första rederiet på Östersjön som erbjuder produkter från MakeUpStore. Under sommaren finns även en särskild sommarshop med säsongsanpassat sortiment.

Kommentera gärna

Din e-postadress kommer inte publiceras.

SeaFun på Sociala medier