Silja Line startar ett nytt koncept för sitt varumärke, Silja Resort, som gradvis ska lanseras på alla Silja-fartyg med start 3 september.
Konceptet har tagits fram av varumärkesbyrån Scholz & Friends med målsättning att det ska bli en helhetsupplevelse för resenärerna och ett känslomässigt förhållande till produkten, som ska driva lojalitet mot Silja Lines nuvarande kunder och locka nya resenärer. Silja Resort lanseras på alla fartyg som trafikeras under varumärket Silja Line och tas gradvis i bruk med start 3 september.
Helhetsupplevelse med Silja Resort
– Med lanseringen av Silja Resort, stärker vi Silja Lines position på Östersjön genom att ytterligare särskilja varumärket mot våra konkurrenter. Det nya konceptet visar på bredden av vår produkt, och kan appliceras på hela kundresan. Oavsett om du vill njuta av god mat och dryck, bada jacuzzi, värma dig i olika bastur, shoppa eller hitta lugnet och se solnedgången, finns helheten med Silja Resort,säger Ulrika Högberg, Marknadsdirektör på Tallink Silja.
Scholz & Friends har en gedigen erfarenhet av rese- och upplevelseindustrin. Byrån har tidigare bland annat tagit fram konceptet Happy Hours för varumärket Tallink. Enligt Arvid Svanvik, CD och VD på Scholz & Friends, öppnar Silja Resort upp för en omtolkning av finlandskryssningar och sätter resesättet i en annan kontext, och blir därmed jämförd med något som hos målgruppen uppfattas som mer attraktivt och uppskattande med semesterfokus.
Kryssning, ett attraktivt semesteralternativ
-Vi tror att positionen Silja Resort på sikt kommer att göra skillnad, då uppfattningen av varumärket med det nya konceptet kommer att förändras och göras mer åtråvärt. Konceptet kommer även att locka de som kanske inte hade kryssning som ett alternativ till en kort semester i dagsläget, men även fortsätter att attrahera de som redan är erfarna kryssningsresenärer, säger Arvid Svanvik, CD och VD på Scholz & Friends.