Viking Line bäst på service

05142
Viking Line är bäst på service enligt en undersökning från Service Score 2014.

Sedan 2012 mäter Service Score hur nöjda svenskarna är med den service de får inom en rad olika tjänstebranscher. I år vann Viking Line, för andra året i rad, utmärkelsen Bästa Service i kategorin Transporter till sjöss/kryssningar.

– Vi är så glada och stolta över vinsten, som visar att vi verkligen lyckas med vår målsättning att alltid ge våra resenärer en minnesvärd totalupplevelse. Detta hade inte varit möjligt utan våra ambitiösa medarbetare som varje dag lägger själ och hjärta i verksamheten både inför, under och efter resan. Att vi nu har vunnit Bästa Service de två år som kategorin Transporter till sjöss/kryssningar har funnits, gör oss ännu mer sporrade att fortsätta hålla flaggan i topp, säger Peter Hellgren, VD för Viking Line Skandinavien.

I Service Scores mätning har ett riksrepresentativt urval av drygt 3 000 svenska konsumenter svarat på frågor om hur bra service ett antal företag ger dem, och hur kundbemötandet fungerar. Även frågor om vilka företag som har gett dem service över eller mycket över deras förväntningar, ligger till grund för vilka som nomineras och vinner.

Årets andra nominerade rederier var Birka Cruises, Eckerö Linjen och Tallink Silja.

Kommentera gärna

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

SeaFun på Sociala medier