image

Första mailet i inboxen imorse var ett pressmeddelande från Viking Line om att de är först på Östersjön med lyxmärket Victoria’s Secret som har underkläder, dofter och kroppsvård.

En timme senare kom ett mail från Tallink Silja med en pressinbjudan till rundvisningen av nyrenoverade Silja Serenade, där det också framgick att ett av de nya lyxmärkena ombord som kommer att säljas är just – Victoria’s Secret.

Det går inte att låta bli att dra på smilbanden. Att det råder en liten tävling mellan de två rederierna är tydligt. Slaget om att få mest uppmärksamhet, och kunder, på Östersjön pågår ständigt.

Även om Viking Line vann denna rond och slog Tallink Silja med ett par ynka veckor (hos Viking Line har Victoria’s Secret funnits sedan 8 februari, Silja Serenade går sin första avgång mot Helsingfors om endast ett par dagar) kan rollerna snart vara ombytta.

Tallink Siljas nya slogan för Silja Serenade och Silja Symphony handlar just om shoppingen; Shopping Mall of the Baltic Sea. Förutom Victorias Secret kommer butikerna i de renoverade shoppingytorna på Silja Serenade att erbjuda lyxvaror från Apple, Gucci, Dior, Versace, Givenchy, Prada, Hugo Boss, Furla och många fler.

Klart står i alla fall att Östersjöns taxfree-shopping inte är vad den en gång varit. Det blir bara bättre och bättre.

Kommentera gärna

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

SeaFun på Sociala medier