Tradewinds skapar köphysteri

ncl-getaway-tradewinds

När man kryssar med ett visst rederi, som Norwegian Cruise Line i vårt fall nu, skulle man kunna tro att det är dem som driver allt ombord. Så är det inte. Precis som det är ett och samma företag som driver nästan alla kryssningsspa oavsett rederi, nämligen Steiner (vissa drivs dock av Canyon Ranch) så finns företaget Tradewinds på alla stora kryssningsfartyg.

Det är svårt att inte lockas med av köphysterin som Tradewinds är skickliga på att skapa. I början köpte jag ofta något av dem på varje kryssning; en aftonväska, en sjal, en hatt… Allt kostar alltid 10 dollar och kvaliteten är enkel men helt okej för det priset. Inget har någonsin gått sönder för mig.

Numera är jag dock framförallt mätt på den hausse de försöker skapa genom att promota olika tider och kvällar som utförsäljningar och att varorna bara är tillgängliga där och då. Så är det inte, de dyker alltid upp flera gånger på varje kryssning och till samma pris.

Ändå blir alla kvinnor ombord som galna och trängs och köar, jag har till och med varit med om att personalen på vissa kryssningar satt upp rep som avskärmat varorna och som de inte tagit bort förrän i exakt ett visst klockslag då alla kastat sig över varor som de kanske annars aldrig skulle kommit på tanken att köpa!

Denna kryssning köpte jag inget alls av Tradewinds. Vid ett tillfälle hade de placerat ut varor på borden i en restaurang och i en av klubbarna ombord (The Grammy Experience) dit man fick köa för att komma in och sedan köa för att betala. Jag vände direkt… Som sagt, jag har varit glad varje gång åt det jag köpt tidigare men nu är jag köpmätt. I alla fall för ett tag 🙂 .

Kommentera gärna

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

SeaFun på Sociala medier