Blogg (Page 69)

Regn och rusk, är det inte typiskt när jag för en gångs skull ska på möte i stan? (Annars jobbar jag ju hemifrån…) I alla fall så åker jag ju så gärna när jag mötet dels är ombord på ett fartyg, dels arrangeras av Viking Line 🙂 . Anledningen tillLäs mer

Kryssningen har varit kul, ditt seapass (id, hyttnyckel samt betalkort ombord…) har använts flitigt både i barer och butiker men du har ändå koll på vad du spenderat – och inte. Så när du kollar ett kontoutdrag på dina utgifter och ser att det dragits en rejäl slant för mycketLäs mer

Det är lätt att glömma bort att all försäljning till havs inte är taxfree. För att kunna sälja varor skattefritt måste fartyget angöra en hamn utanför EU:s skatteområde. Just därför är det många av våra Östersjöfartyg som lägger till i Mariehamn på Åland. När vi åkte hem från Riga iLäs mer

Den här kryssningen är första gången vi bor i kategorin ”Royal” det vill säga den kungliga sviten, som jag antar är den bästa här ombord på Tallink-fartyget Victoria. Två rum och badrum har den; dels ett sovrum med dubbelsäng, dels ett tv-rum med bäddbar soffa och vidsträckt utsikt längst framLäs mer

Skärgården passerar utanför vårt fönster men det är vi och inte öarna som rör på sig förstås. Kvällen är ljummen och solljuset börjar bli gulrött och ge allt det lyser på ett varmt skimmer. I eftermiddags rullade vi ombord med bilen på Tallink-fartyget Victoria som ska ta oss till Tallinn.Läs mer